torsdag 12 augusti 2010

Transpirerar

Äter gårdagens thairester till lunch. Har blivit lite väl mycket stammis i den lokala thaikiosken men ska försöka åtgärda det post semester. Det är oftast inte jag, utan mina älskade vänner, som gång på gång önskar thaimat när de besöker mig men jag är väl knappast den som säger emot.

Har precis skrubbat rent badrummet och spisen för att komma tillbaka till en någorlunda ren lägenhet på söndag kväll.

Den egentliga anledningen till min plötsliga svettattack beror dock på att jag precis just nu, efter 16 dagar, kontaktade honom igen. Envägskommunikation förvisso samt av den nödvändiga och planenliga sorten, men ack vilken hjärtklappning ändå. Nu tar jag ett par djupa andetag, äter upp och packar klart väskan.

Göteborg, jag har saknat dig.

Inga kommentarer: