måndag 16 augusti 2010

Som ett smäck

Jag har seriöst gjort årets reafynd. Nu är jag nöjd, nu behöver jag inte svettas bland klädhögar och galgar som man med våld får slita ur klädställningarna (så att minst tre plagg hamnar på det dammråttstäta golvet).

Har varit på jakt efter ett par mörkare jeans sedan mina gamla favoriter gått sönder i grenen, som de alltid gör. På Indiska av alla ställen hittar jag några på rea, provar på måfå och till min stora förvåning passar de! Vilket vi ju vet är ganska sällsynt när man är på jakt efter jeans.

50 riksdaler betalade jag.
FEMTIO SVENSKA KRONOR.
För jeans.

Skulle aldrig någonsin få för mig att köpa byxor på Indiska i vanliga fall, vilket jag antar att jag inte var ensam om då dessa fanns kvar i en mängd storlekar. Åtminstone i butiken på Frölunda Torg där jag uppenbarligen hänger på min semester. Finfint alltså.

Inga kommentarer: