tisdag 10 augusti 2010

Bajs

Alltså, ibland undrar jag vad världen vill säga en?

Cyklade till Rosendal idag. Första cykelturen på flera år säkert och jag klädde in den blöta sadeln med två plastpåsar samt tog på mig mörka byxor om det nu skulle vara så att systemetpåsen färgade av sig. Better safe than sorry liksom.

På väg hem stannade jag och handlade. När jag slutligen satte mig på cykeln för att ta mig de sista hundra meterna hem så var jag så trött och tankspridd att jag inte märkte att en fågel hade bajsat på sadeln..! Väl hemma kände jag fukten och undrade om mina två påsar inte varit nog, men nejdå, rent djävulskap är vad det är. Fågelbajs på huvudet sägs ju bringa tur men att själv vara så dum att man sätter sig på det måste väl snarare tala för motsatsen?

Hade tänkt gå på Allsången ikväll men nu är jag på så dåligt humör att jag stannar hemma och tjurar lite istället.

Inga kommentarer: