fredag 6 augusti 2010

Brainstormar

Semestern är väl tänkt att vara årets höjdpunkt, sommarens befrielse och alla drömmars dröm. Jag vet inte riktigt om jag befinner mig i denna känslomässiga eufori.

Sommarens enda inplanerade (obetalda) semestervecka valdes strategiskt för att han och jag skulle få så mycket tid tillsammans som möjligt. Nu finns vi inte längre och jag är ensam om ledigheten.

Jag har dock en livlina, söta T som kommer hit imorgon för att semestra några dagar i storstan med systeryster.

Men sedan då, vad ska man roa sig med i sin ensamhet?

4 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Sorgset. Puss från mig.

Försökt omfamna det faktum att du bor i en stad där det finns massor av sköna grejer att göra. Och ofta helt gratis.
Strosa i kulturhuset. Ta en powerwalk till Rosendals trädgårdar. Inspektera Hagaparken. Läs bra böcker och samla kraft!

Beatrix Vnunk sa...

Fan. Jag lät som Mia Thörblom. Förlåt.

Pak-P sa...

HAHAHAH! Det roar mig om inte annat:)

Jag kände själv hur jäkla tragisk jag lät när jag skrev det. Tänkte ursäkta mig först men kom på att det egentligen inte står något annat än sanningen. Ensamhet behöver ju inte alltid vara något negativt och det är väl det jag ska jobba med att inse, a la Törnblom-metoden;)

Rosendal är givet liksom några museibesök. Sedan planerar jag att läsa minst två böcker, vilket är två fler än vad jag
lyckats med hittills i år (har dock 5 stycken påbörjade).

Det blir bra:)
Och tack förresten.

Beatrix Vnunk sa...

Gilla:)