måndag 9 augusti 2010

Statusskryt?

Statusuppdateringar har ju varit en omdiskuterat ämne på nätet den senaste tiden. Jag har inte brytt mig förrän DN häromdagen kände att de var tvungna att dra sitt strå till stacken.

"Statusuppdateringarna på Facebook har blivit misstänkt positiva på senare tid".

Ehum, finns det ens något att diskutera egentligen?

Vad faen skulle folk säga om man började skriva:
"Har precis tagit slut med pojkvännen"
"Gråter floder"
"Vill dö"
"Kommer man någonsin att få hjärtat tillbaka?"
"Kärlek är skit, den enda man kan lita på är sig själv"

Vid det laget hade antalet vänner förmodligen reducerats till 4 stycken, exklusive alla utlänningar som inte förstått ett jota av ens miserabla uttalanden.

Här kan vi även ta med "Gilla"-knappen i diskussionen. Hur mycket går det att "gilla" en sådan uppdatering? Så länge Facebook inte introducerar en "Ogilla"-knapp eller "Kram"-knapp eller bara "I-hear-you"-knapp så tänker åtminstone inte jag uppdatera min FB-omgivning om mina mindre positiva upplevelser.

Inga kommentarer: