söndag 10 oktober 2010

Tekniken

No longer a friend of mine.

Datorn har länge sjungit på sista versen. Nu har den kommit in i den fasen då jag tvingas starta om den tre gånger per kväll... Den orkar inte mer. Jag orkar inte mer.

Så, det är väl dags att inse att det är läge att köpa en ny följeslagare.
Frågan är nu, vad ska man köpa?

Funderar lite smått på en stationär eftersom jag inte längre är i behov av att bära med mig datorn till exempelvis skolan. Samtidigt vete tusan var jag ska ha plats för en sådan i lägenheten? Skrivbordet som tillfälligt är inskuffat i sovrummet kommer att ryka inom kort. Skulle dock kunna koppla upp den mot tvn, fast då kan man ju inte internätta och se på tv samtidigt, vilket är min favorithuvudsyssla.

Så om jag istället köper en bärbar, vad ska man satsa på? Mac (som jag egentligen hatar) eller PC? Liten och nätt eller större och mer arbetarvänlig? Frågorna tar aldrig slut.

Det här kommer bli jobbigt.

Inga kommentarer: