tisdag 5 oktober 2010

Livet

Min vardag är för tillfället helt ofantligt boooring.

Jag vaknar, dör en smula av trötthet och tvingar mig sedan upp i sista sekund efter att ha snoozat cirkus fyra gånger.

Pinnar ner till t-banan och tänker "tur att man inte kör bil in till stan med de HÄR köerna", ångrar mig sedan när jag tvingas stå på tåget och drömmer om hur skönt det skulle vara att sitta på mjukt säte, lyssna på radion och sörpla kaffe på väg över Tranebergsbron. Ser utsikten från tåget, ångrar mig, ångrar mig igen två stationer bort och funderar på om man någonsin skulle kunna tjäna på att gena över blå linjen om man sprang jättejättefort och tajmade tågen precis..?

Sen jobbet i 10 timmar.

På tåget hem är jag för trött för att fundera på snabbare resvägar. Jag får sitta - jag är nöjd.

Springer smått hem från t-banan och kraschlandar i soffan.
Där är jag nu, tre timmar senare.

x 5.


Livsåtgärder
1. Ta med bok till tunnelbanan.
2. Lämna jobbet åtminstone 20 minuter under dagen.
3. Gå hem! (Den sista timmen ligger effektiviteten på 14 procent typ, inte alls värt.)
4. Träffa folk efter jobbet (mao, våga planera in lite sociala aktiviteter).
5. Börja träna igen.

Inom en månad...?
Ja, det kör vi på.

Inga kommentarer: