lördag 23 oktober 2010

Skuggsidan

Jag fyller år nästa helg. 26 jordsnurr som man sa som liten.. Eller kanske snarare 9490 snurr?

Har bjudit upp familjen över helgen och det är tänkt att jag ska bjussa på trerätters, varför jag nu sitter och filurar på menyn.

Vi blir max åtta personer, samt en hund.
Jag har en gasugn som jag inte riktigt litar på temperaturmässigt vilket i princip utesluter all form av bakning. I övrigt är budgeten förmodligen det enda som stoppar mig. Samt alla former av extrautrustning som exempelvis brännare och salamander. Kanske något att önska sig för övrigt..?

3 kommentarer:

Omomigen sa...

Ceviche är ju supergott o enkelt till många som förätt iaf.

Pannacotta till dessert är ugnsfritt, enkelt och kan göras dan innan, vitchokladpannacotta är sjukt gott med rårörda hallon.

Kommer inte på en enda bra varmrätt just nu dock. Ostbågar?

Omomigen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pak-P sa...

Du prickade in min preliminära dessert på minsta råvara:) Samma bakomliggande resonemang dessutom haha..

Ska undersöka cevichen. Är oerfaren inom den rätten så frågan är om man vågar..? Annars ligger laxcarpaccio (cevichesläkting?) eller något med pilgrimsmusslor (dock tillagade) högt upp på listan.

Ostbågar är vad jag åt till middag igår och det fungerade alldeles utmärkt. Kanske borde testa? Ostbågegratäng borde vara en hit..