söndag 31 oktober 2010

Just a number

Jaha, då var man ett år äldre alltså.
Närmare 30 än 20, på rikt.

Häromveckan ute på krogen träffade jag en ung snygg herre. Något av det första jag sa till honom där på dansgolvet var att jag var för gammal för honom (det var alltså han som kommit fram till mig). Jag minns inte vad han svarade, dels på grund av att jag hade en hel massa vin i kroppen, dels på grund av ljudnivån som censurerade vartannat ord.

Det visade sig i alla fall att han var 23 år.

Jag var nog inte för gammal för honom. Däremot var han 10 år yngre än M, något som kanske gjorde honom för ung för mig. Den mentala åldern diffade förmodligen inte alls lika mycket.

Inser att det är dags att sluta se till siffrorna och börja se till människan och dennes liv, mål och ambitioner.

Ses vi ute nästa helg?

Inga kommentarer: