lördag 23 oktober 2010

Som en pannkaka

En hektisk vecka fick mig att inse att ett par timmars lördagsjobb skulle lätta lite på stressfaktorn till måndagen. Sagt och gjort. Jag gick upp, klädde mig och satte mig på tåget till jobbet, som vanligt. Tjugo minuter senare och sisådär en minut innan jag kom fram insåg jag att jag glömt jobbnycklarna hemma.

HELVETES J-VLA AS. Typ.

En pytteliten tanke om att någon annan än jag kanske kommit på den smarta idén att jobba en lördag höll sig kvar tills jag pallrat mig upp till kontoret, ringt på och därefter skådat de låsta gallergrindarna.

Håglös satte jag mig i trappen och plockade fram mina frukostmackor.
Där och då var hela världen emot mig.

Nu, några timmars shopping och en (för tillfället) fungerande dator senare känns det lite bättre. Oklart om jag ska vara seriös och jobba några timmar innan kvällens utgång eller om jag vågar skjuta på det till morgondagen. Förmodligen inte världens bästa idé med tanke på vad kvällen har att erbjuda...

Inga kommentarer: