tisdag 19 januari 2010

Som en sommaräng

Efter ett första framgångsrikt wordblogginlägg följer ett annat.


 

När ens enda dagssyssla går ut på att söka jobb inser man plötsligt att det går bra att strunta i de där triviala vardagsrutinerna som i normala fall föregår ett besök i världen utanför. Vi talar alltså om hygien och allmänt appearance.

Såhär på kvällskvisten efter att ha levt i mina myskläder i två dygn (observera att jag faktiskt duschade igår kväll efter en tur till gymmet) står jag knappt ut med min ofräschhet. Vedervärdig är ett mycket passande ord för min uppenbarelse. Särskilt om jag lyfter upp armarna lite för snabbt så att det skapas ett vinddrag som fläktar förbi min näsa. Att jag sedan åt hemgjord minipizza till middag vilken efterlämnade ett lager fett i mitt ansikte samt kladdiga fingeravtryck över hela fjärrkontrollen gör hela situationen än mer glamourös.

En raggardusch innan läggdags kanske?

Inga kommentarer: