tisdag 5 januari 2010

Nyårslöfte - hålla vikten

Jag har på något mystiskt vis lyckats gå ner några kilo det senaste halvåret. Nog för att jag har tränat lite mer än vanligt, men det har väl aldrig hjälpt tidigare?

Efter över en veckas julfrosseri i mat, godis och alkoholhaltiga drycker tänkte jag att nu tusan, nu måste jag ha lagt på mig lite igen!

Icke då, jag hade gått ner ett kilo istället.
Första tanken som dök upp var att jag måste vara sjuk..? För vem faen lyckas gå ner i vikt över jul (om man nu inte råkar drabbas av magsjuka vilket jag dessvärre erfarat mer än en gång i juletider)? Förnuftet dök sedan upp och påminde mig om att det nog krävs mer än -3 kg på ett halvår för att kunna klassas som sjukdomssymptom.

Iaf, jag hade alltid trott att en liten viktnedgång skulle vara fantastiskt men nu känns det såpass oförtjänt av någon anledning att jag inte kan glädjas åt det. Det är knappast så att jag försöker gå upp de där kilona igen men som jag lever nu måste jag helt enkelt stanna på den här vikten, annars är det något skumt på g.

Inga kommentarer: