onsdag 6 januari 2010

Smörjmedel tack

Jag släpade mig till gymmet i förrgår efter nästan fyra veckors uppehåll. Där var fullproppat med folk såklart. Människor som med nyskrivna nyårslöften i hand väntade på att få pröjsa ett par hundralappar i månaden på autogiro för att snart kunna ignorera hur träningskortet hamnar längre och längre bak i plånboken. Beach 2010 är dock ett realistiskt mål i dagsläget så NU KÖR VI!
Typ.

Själv tog jag några stapplande ovana steg på löpbandet, fick håll, trodde att jag skulle dö, körde lite till och gav upp. Mjukstart heter det väl?
Vad som dock satte djupa spår på min djupt sovande kropp var de utfall och armstyrkeövningar jag därefter utsatte mig för. Träningsvärken har nått sitt klimax idag och det var med enorma besvär jag överhuvudtaget lyckades gå på toaletten i morse.

Nu har jag i princip lovat att jag ska träna igen om en halvtimme. Bara tanken på det gör mig lite smått svimfärdig. Sista-minuten-undanflykter?

Inga kommentarer: