söndag 9 januari 2011

Effektivisering

Jag satte inte upp några specifika nyårslöften för 2011. De senaste dagarnas arbete, eller vad det nu bör kallas, har dock fått mig att tänka om.

Jag ska bli effektiv.
En organiserad varelse som planerar sin vecka och i största möjliga mån försöker leva efter planerna.

Den här helgen har jag varit tvungen att tacka nej till ett flertal aktiviteter såsom en dejt, att träffa en vän jag inte sett på år och dar, att följa med på slottsutforskningar, promenader i solen osv. Allt på grund av att jag inte lyckas få jobbet gjort inom rimlig tid.

Jag är en sådan där som skjuter allt till sista stund. Varför göra något idag som man kan göra imorgon liksom? Det får vara slut på det, annars kommer den lilla fritid jag har nuförtiden att försvinna helt.

Nyårslöftet alltså.
Bli effektiv och planera min tid.

1 kommentar:

Omomigen sa...

När du har kommit på hur man gör får du gärna berätta.

/två hemtentor, en uppsats och en upcoming riktigt tenta men har tydligen tid att se film istället