onsdag 12 januari 2011

Crash boom bang

Imorgon åker jag till Åre med jobbet. Vi blir fyra pers totalt, tror jag. Jobbar inte direkt inom någon multinationell koncern om vi säger så.

Iaf, senaste gången jag var i Åre var även den senaste gången jag stod på ett par skidor. Det vill säga för fem år sedan. Den senaste gången jag stod på ett par skidor var även den gången jag flög rakt in i ett träd (eller två), upplevde den värsta smärtan någonsin i mitt liv (hur jag ska överleva en barnafödsel någon gång i framtiden är något jag inte ens vill tänka på) och fick åka såväl skoter+släde som ambulans. Livat värre med andra ord.

Än idag har jag delvis nedsatt känsel, delvis överkänslighet inom ett decimeterstort område strax nedanför mitt högra knä.

Vi håller tummarna va?

1 kommentar:

Mims sa...

Du vet att ingen märker att man har legat inne och läst romaner hela dan om man dyker upp i tid till after-ski'n lagom rufsig i täckbyxor va?

/hon som inser att hon inte skulle överleva i en skidbacke