tisdag 17 januari 2012

Listan

Den som cirkulerar på internätet för tillfället.

För att summera, konstatera, illustrera..
Eller helt enkelt för att jag inte orkar skriva om något annat.

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
I januari 2002 gick jag i tvåan på gymnasiet. Jag vill minnas att jag var lite småkär i en kille som jag lärt känna halvt under hösten. Han var gudasnygg och hade TALANG. I övrigt sysslade jag mest med att försöka ta mig ur en tonårsdepression, äta popcorn och Twix och diskutera film i vår ideella bioklubb samt vara allmänt svår. Det var väl det som tonåren handlade om?

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
För ganska exakt ett år sedan var jag i Åre med jobbet. Och jag hade precis börjat mejla med en intressant kille på en dejtingsajt som jag bara några dagar senare skulle träffa för första gången. Vi tillbringade sedan ett år tillsammans. Ett ganska jobbigt år, känslomässigt.

3. Fem snacks du gillar
  • Ostbågar (jag är uppfödd på dem)
  • Äkta krokant (eller Daim)
  • Mintchoklad (helst mintkakor och After eight)
  • Croissanter
  • I princip allt godis, med undantag sötlakrits och marmeladgodis/mjuka gelegodisar.

4. Fem sånger du kan hela texten till
Oh lord, jag gick i musikklass och kan därför enbart töntlåtar, om jag överhuvudtaget minns något? Men ok, låt mig tänka efter...
  • Counting Crows - Round here
  • Imogen Heap - Hide and seek
  • Lisa Ekdahl - Det är en nåd
  • The Gossip - Yr mangled heart
  • Doris - Did you give the world some love today, baby?

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär
Jag antar att vi snackar MÅNGA miljoner? Då så..
  • Antagligen få en smula ångest
  • Betala av bostadslånet och studielånet
  • Höra om syrran vill ha lite pengar
  • Överväga att omskola mig till nåt som man tjänar skitdåligt som (bara för att jag kan!)
  • Resa och bjuppa med familj och goda vänner som sällskap
Asså, det här med välgörenhet och att vara Guds barn, det kanske inte är jag..?

6. Fem dåliga vanor
  • Sitta uppe om nätterna och göra ovettiga saker
  • Aldrig orka laga middag
  • Inte förmå mig själv att gå upp om mornarna
  • Låta mitt dåliga humör gå ut över andra
  • Fastna i negativa tankar

7. Fem saker du gillar att göra
  • Sitta uppe om nätterna och göra ovettiga saker
  • Sova (kan tyckas vara motsägelsefullt med tanke på föregående punkt men jag lovar att de har nada med varandra att göra)
  • Äta god mat
  • Uppslukas av ögonblick (händer dock ALLDELES för sällan)
  • Vara salongs och dansa järnet utan att bry mig om att andra tittar

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa
  • Foppatofflor
  • Nätbrynja
  • Onepiece
  • Jeans med en miljard detaljer (tänk strass, nitar, lappar, hål, tryck etc.)
  • Magtröja
Dock.. Man ska aldrig säga aldrig vad gäller kläder. Tänk bara på jazzbrallor, buffalodojjan och Fruit of the Loom-eran.

9. Fem favoritleksaker
  • Datorn
  • Datorn
  • Iphonen
  • Datorn
  • ET (om en vetekudde får räknas som leksak?)

10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen
Alla som känner sig manade! Har nog inte tio pers som läser det här ens så no pressure:)

Inga kommentarer: