tisdag 3 januari 2012

Jag lever

Även om det är med nöd och näppe.

2011 slutade på värsta tänkbara vis.
Han gjorde slut.
Jag kraschlandade.

Så efter floder av tårar har jag insett att det inte tjänar mycket till att gråta. Det förändrar ingenting och det ger mig huvudvärk.

Jag tänker på honom 60 gånger i timmen, samtliga vakna timmar om dygnet... Men han ska inte få hindra mig från att leva.

Så.. För att fokusera på något annat än mina känslor tänkte jag ta tag i ett inredningsprojekt som har legat och grott hela hösten - mitt sovrum.

Det är inget större projekt, ingen ny planlösning eller ommöblering eller så.
Rummet är helvitt i dagsläget och jag behöver en färgklick i form av en tapet.
Jag behöver två sängbord och jag behöver två sänglampor.
Möjligen kommer jag även att behöva en ny taklampa, men det är ett senare beslut.

Steg ett - tapetspaning - pågår.
Hittills har jag två heta kandidater. Jag kör tema natur.

Först ut är Cow Parsley från Cole & son.
Mamma kommenterade den med "men du har ju aldrig gillat gult". Kanske gör jag det nu?



Annars finns den även i bland annat blått...


Är också inne på denna. Raphaël från Sandberg. Grönt är ju ganska skönt...

1 kommentar:

Tinamaräng sa...

vad blev det!? Gula är ju störtskön!