måndag 22 november 2010

Starstruck

Jag lämnade lägenheten under gårdagen enkom för att inhandla färg till mitt måla-alla-möbler-vita-projekt.

Jag hade ett måla-alla-möbler-svarta-projekt när jag flyttade in i min lägenhet i Helsingborg för dryga fem år sedan. Nu har sinnet blivit lättare (eller så behöver jag ljusterapi - mycket mer troligt när jag tänker efter) och svart har blivit vitt.

Alltså, igår stod en guldram, en trappstege och ett gammal gulaktigt furuköksbord på tur för att bestrykas med lite Alcro täckfärg.

Hursomhaver, vad jag ville komma till är att jag under mitt besök i Alvik även besökte den lokala Icabutiken, varpå jag halvt sprang in i E-Type. Jag blev så paff att jag glömde vad jag var där för att handla (fortfarande inte kommit på). Iaf, E-Type var lika lång och långhårig som vanligt, där han stod vid delikatessdisken för att inhandla limeaioli. Det slog mig då att denne 90-talshitsproducerande maskin vore en utmärkt deltagare i Så mycket bättre. Jag skulle dö lite av lycka om jag fick höra Di Levas tolkning av Free like a flying demon.

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Men åååh! Tack. Du löste mitt problem. Klart e-type ska vara med i mitt dream-team.
[Eva Dahlgren, Ove Thörnkvist, E-type, Stig Vig, Lena Ph, Magnus Uggla och Siw Malmkvist]

Pak-P sa...

Haha.. bra! Vi (jag och min kollega) sitter dock här och vill stoppa in en ny "Petter" i ditt team. Någon lite med relaxad snubbe som inte är rädd att för att köra sina egna tolkningar. Ken Ring nämndes men vi misstänker att hans hitlista blir alltför kort så näste man på tur var Timbuktu. Ahh..jag har så många bra förslag på g nu att jag nog måste slänga ihop ett eget dreamteam:)