söndag 14 november 2010

Billy Bob

Helgerna och valen.

AW eller fredagsmys?
Städa eller vila?
Utgång eller filmkväll?
Social eller ensam hemma?
Bakis eller produktiv?

Oavsett vad jag väljer känner jag alltid att jag aldrig hann med något.
Ska det vara så?


Idag har jag skruvat ihop de två Billybokhyllor jag köpte på Ikea igår. Jag har fyllt dem med mina böcker och konstaterat att jag behöver fler, böcker alltså, samt att jag är läser alldeles för lite/sällan.

Har konstaterat att disken jag samlat på mig den senaste veckan borde vara mer - högen borde vara större. En uppenbar konsekvens av mina "middagar" bestående av två mackor. Smörknivarna är samtliga nedkladdade nämligen.

Har sett säsongens första alpina sändning, fått handsvett av nervositet och mersmak på skidor, snö och Myhrer.

Har pratat med en mormor som tycker folk på sjukhus är alldeles för tysta, och med en far som firar både "sin" dag och hans och mammas 29:e bröllopsdag.

Har premiärsett ett avsnitt (definitivt inte det första men jag är ganska långsam av mig) av Så mycket bättre och lyckats störa mig något så kolossalt mycket på Plura att det förmodligen inte går att hata honom mer. Kan någon pliiis radera honom från vår jord, eller åtminstone allt som visas på televisionen. Människan är som en stor fet bebis i trotsåldern som alla envisas med att klappa på huvudet och berömma för att han anses vara "begåvad". Och visst, skriva och sjunga kan han, men varför se mellan fingrarna vad gäller allt annat djävulskap han håller på med. En dryg besserwisser som mixtrat alldeles för länge med olagliga substanser.

Inga kommentarer: