söndag 18 juli 2010

Sommar i Stockholm

Igår på tunnelbanan satt två pratglada tjejer bredvid varav den enda plötsligt började predika om sommaren och att leva i nuet. Hon hade väl en poäng, vi är rätt bra på att se det där något grönare gräset, särskilt nu när allt är torrare än kruttorrt.

Det är min första sommar i Stockholm. Jag har en veckas semester först i augusti och har hittills varken vetskap om var jag ska ta vägen eller särskilt mycket sällskap att ta med under mina lediga stunder i en svettig huvudstad. Sommaren och den konstanta solen ger mig ångest under dessa förhållanden.

Hungern tappade jag förra helgen och den vill inte komma åter. Även om just detta endast till hälften beror på värmen. Den andra anledningen beror på kärlekstrubbel.

Så det här med att leva i nuet en fantastisk sommar som denna kanske är rena drömmen för vissa. Själv vill jag bara att allt ska vara över.

3 kommentarer:

Mims sa...

Finner det också svårt att leva just nu och inte tänka i förr och sen och kanske och jag ska bara och sen ska jag vara ledig och varför gjorde jag så, då.

Jag är också i huvudstan och har inte speciellt många lediga stunder men om du vill så kan vi ses på en kaffe nån gång?

Har du nån mail jag kan nå dig på?

/M (miss curly)

Pak-P sa...

Kaffe låter trevligt:)
Min mail är oerhört avslöjande men min gamla skolmail ska fortfarande fungera så hör gärna av dig på den, sma05pfo@student.lu.se.

Mims sa...

You got mail :)