söndag 23 maj 2010

Jag har varit i Härnösand i helgen. Den där staden som var, till för en dryg vecka sedan, i princip okänd för svenska folket. Och ja, varför skulle folk bry sig om ännu en liten bruksort som existerar tack vare myndigheternas beslut att förlägga diverse trista kontor där.

Nåväl, stan är rätt fin om man tittar efter. Dock vill jag inte påstå att jag ser någon bländande framtid för härnösandsborna, mao lär ni aldrig heller se mig bosätta mig på orten. I blame the people.

Nu sitter jag på en ybuss på väg tillbaka till sthlm. Alkoholångorna som mannen tvärs över gången med jämna mellanrum utstöter håller mig vaken och en ung herre på jakt efter två-hål-i-väggen satte sig precis bredvid den törstige mannen för att få tillgång till bussens enda eluttag, strategiskt placerat utanför toaletten. Ja, för det är dit folk tydligen går för att smygdricka.

Inga kommentarer: