söndag 2 maj 2010

Hållplats

Sedan jag flyttade till Stockholm i februari har det gått jäkligt mycket utför för den här bloggen.

Problemet är ju sällan i sådana här fall brist på saker att skriva om. Snarare handlar det om att jag plötsligt fick alldeles för mycket att göra i ett liv som inte tillät någon fast tillvaro överhuvudtaget.

Jag började läsa på KTH, två kurser. Den ena gick jag på i tre veckor. Den andra introducerade mig för en grupp människor på Handels. Jag blev medlem av en projektgrupp, ringde till företag och åkte till Kenya. Skrev artiklar och korrekturläste rapporter.

Samtidigt fick jag ett jobb på en konsultbyrå. Ett extrajobb med timlön, som visade sig bli till heltid, fortfarande med timlön. Jag satt på jobbet 12 timmar i sträck och däckade på soffan så snart jag kommit "hem".

För vad som mest påverkat mig under denna tid är att jag inte haft något hem. Lägenheten jag delar med min vän är ett deltidshem som kräver en hel del kompromissande. Resten av tiden har jag tillbringat hos pvn, eller varit på resande fot. Där har bland annat varit en helg i Göteborg för att träffa släkten, samt två snabbvisiter i Helsingborg för att tömma lägenheten och träffa hyresgäster. Den är uthyrd nu tack och lov.

Någonstans däremellan flyttade en av mina bästa vänner hem till Sverige, från England. Nu för en vecka sedan flyttade hon till Stockholm.
Jag har fortfarande inte hunnit träffa henne.


Idag hängde jag för första gången in mina kläder i en garderob där jag räknar med att de får hänga åtminstone över sommaren. Jag har fortfarande flera flyttkartonger, samt den resväska jag levt i de senaste månaderna, att packa upp. Men det är okej, jag kan pusta ut för ett ögonblick. Ligga kvar på soffan, MIN soffa, och slippa oroa mig för att jag glömt nycklar/tandborste/skor/plånbok/mobilladdare där jag sov senast.

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Jag har en mental anteckning om att du söker bostad. Så du vet:)

Pak-P sa...

Tack:)