torsdag 26 februari 2009

Mobbeblogg

Jag fick aldrig någon mobiltelefon av min kusin (old story). Den första visade sig vara operatörslåst och innan någon ny telefon hann skickas dök det upp ett nytt alternativ.

Mor min har gått omkring med två identiska mobiltelefoner ett bra tag nu. Till min stora glädje insåg hon plötsligt att hon faktiskt inte behövde dem båda och undrade om jag ville ha en. Öh, yes please?! Den som jag fick tillhörde tydligen det företag som hon la ner förra året och med förklaringen att eftersom företaget inte finns längre så lär ju ingen sakna den så mottog jag mobilen mycket glatt. Syrrans kompis hade dessutom en batteriladdare till övers. Perfa.

Hursomhaver, ny mobil har också givit mig en ny mobilkamera och en hel massa andra funktioner, bland annat direkt mobilbloggande. Första bilden här nedanför var den enda bild jag hade som inte visade en apa/astronaut/elvis med syrrans/mitt/mammas ansikte. Förhoppningsvis har jag lite roligare saker att visa framöver. Ser dock inte alls fram emot nästa telefonräkning.

Inga kommentarer: