onsdag 16 mars 2011

Ansvarstagande

Jag såg inte avsnittet om Dustin Home som Plus sände i höstas och nu finns det inte längre på SVT Play. Detta är dock som hämtat ur mitt eget datordilemma.

Aktörerna i mitt drama består av Netonnet och HP. Same same.

Fem månader har gått sedan jag köpte datorn. Den är redan betald, alltså inga avbetalningar. Tre servicerundor är avklarade och problemet är såvitt jag vet olöst. För tillfället vet jag inte ens var den finns någonstans men i mitt senaste samtal med Netonnet så lovade de att kontakta HP för att göra en reklamation direkt mot dem, återförsäljare till leverantör. De skulle ha ringt idag men telefonen förblev tyst.

Min ork tog slut för flera månader sedan. Hur gör man?

2 kommentarer:

advocatus diaboli sa...

Vet inte hur man gör men lämnar man in datorer på service så gäller det att ha tålamod. För några år sedan köpte jag en dator på El-giganten, efter ett par månader la moderkortet av så det blev till att lämna den åter till butiken och hänvisa till den gällande garantin.

I min enfald så trodde jag att detta borde ju vara ordnat inom någon vecka men det dröjde två och halv månad(!)innan jag hade datorn i min ägo igen.

Vad gäller din dator så verkar du ha fått ett riktigt måndagsexemplar...

Pak-P sa...

Nämenhallå! Det var inte igår. (särskilt inte som jag tar ett halvår på mig att svara på kommentarer.)

Datorer är ett jävla aber när de inte funkar. Nu har jag iaf fått mitt köp hävt så det är dags att hitta nästa offer. Har bestämt mig för att det är Webhallen som ska få hantera mina framtida eventuella ärenden. May the force be with them...