måndag 25 februari 2013

Mikrokocken

Med tanke på hur mycket frysmat jag stoppar i mig these days börjar jag misstänka att jag har fått i mig en hel häst vid det här laget.

Inget kök hemma betyder att allt som serveras "tillagat" på sin höjd är värmt i mikrovågsugnen. Kvällsmaten består med andra ord av mackor, varma mackor, fil, godis, snacks och eventuellt (när jag tycker att jag borde skärpa mig en smula) Keldas tomatsoppa pimpad med någon stackars bönmix (för att inte dö av proteinbrist).

Luncherna på jobbet är inte mycket bättre. Inga matlådor, eftersom jag ju uppenbarligen inte lagar mat, och en snålhet som inte låter mig gå ut och käka lunch för 100 kronor per dag har lett till att jag betar av det mesta som finns i Hemköps "färdigrätterfrysdisk". Jag skulle på riktigt kvala in till matrecensent av frysta färdigrätter baserat på antalet sådana som konsumerats de senaste månaderna (för att vara ärlig, åren).

Huruvida jag ätit häst eller ej bryr jag mig inte så mycket om. Inser dock problematiken när jag vill köpa en hel, enligt kostcirkelns alla regler, måltid för 30 kronor. Kanske borde investera lite mer i vad jag stoppar i magen när jag tänker efter.

Inga kommentarer: